משבר התקציב • כחלון: "לקצץ לחרדים", יהדות התורה: "שלא ינסו אותנו"

דוד לזר | צילום: אלי קובין 2 Comment on משבר התקציב • כחלון: "לקצץ לחרדים", יהדות התורה: "שלא ינסו אותנו"
19:19
30.04.24
נתי קאליש No Comments on מזקני חסידי צאנז: הנגיד שנחבא אל הכלים הלך לעולמו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחלוקת קשה בין המפלגות החרדיות לשר האוצר כחלון – זאת לאחר שהאחרון מבקש לקצץ מהתקציב של המפלגות החרדיות שנחתם בהסכם הקואליציוני.

חלוקי הדעות מעכבות את ההתקדמות בשיחות על תקציב המדינה, בעקבות כך, נדחה הדיון שהיה אמור היה להתקיים בממשלה היום (ראשון).

" שלא ינסו אותנו. אם ראשי הקואליציה רוצים ממשלה חלופית, שלא יקיימו את ההסכם איתנו", אמרו גורמים ב'יהדות התורה'.

"לא אתן לשנות כלום ממה שחתמו איתנו בהסכם הקואליציוני". את האזהרה החריפה הזו שיגר יו"ר סיעת יהדות התורה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ללשכת ראש הממשלה.

בשבוע שעבר אמר ליצמן בנאומו ב'פורום המנהלים' של עיתון 'המודיע', כי "אעמוד על סעיף קצבאות הילדים ועל תקציבי הישיבות וכל מה שהובטח. שלא ינסו אותנו", מסרים שהעביר ליצמן ב'קול חי' – כמה פעמים בשבועות האחרונים.

חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה אמר הבוקר (ראשון) ב'מדברים אקטואליה' כי הוא סבור שבסופו של דבר יימצא הפתרון וזועם על כלי התקשורת שמסיתה נגד הציבור החרדי.

הבוקר נודע כי השיחות  הליליות בין שר האוצר משה כחלון וסגן שר הבריאות מיהדות התורה, יעקב ליצמן, בניסיון להגיע להסכמות על צמצום ההסכמים – כשלו.

מי שמנסה ליישר את ההדורים הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שמתווך בין הצדדים – אך עד עתה לא ברור אם נתניהו יעניק תמיכה לכחלון בעניין דרישות השותפים החרדים ודרישות השותפים האחרים.

עיקרי המחלוקת: קצבאות הילדים ובחורי הישיבות שהובטחו ליהדות התורה בעלות של יותר מ-3 מילארד שקלים והבטחה שניתנה ליו"ר ש"ס אריה דרעי שנוגעת לפטור ממע"מ על מוצרי יסוד שעלותה יותר ממיליארד שקל.

בכיר בש"ס אמר כי "ההסכמים נחתמו בין המפלגות לראש הממשלה ועל דעתו המלאה של כחלון. ידוע שלא חל שום שינוי בחודשיים האלה ובשל כך אין עניין שבגינו צריכות להתעורר עכשיו הצהרות כאלה של כחלון ודרישה מהחרדים לוותר על ההסכמים".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    חבל שליצמן מדבר בפטרונות ובאלימות. הוא לא למד כלום מהעבר??

  2. 1

    לצערי נתניהו מכיר טוב טוב את החרדים הגלותיים והוא יודע שכל מה שיעשה להם הם כרוכים אחריו מקסימום הוא יתן להם פרוטות אחדות לקצבאות הילדים איזה השג בשביל הכותרות בהמודיע וביתד וכן כמה תופינים למוסדות כלום אחד גדול שיוצג לנו בעיתונים כהשג עצום ואנו נקנה את זה אגב רק לחרדים יש ילדים ומע"מ אפס על מוצרי יסוד יחול רק בבני ברק??????????????